silidaywire

کابل نسوز شیلد دار و فویل

کابل نسوز شیلد دار و فویل

کابل نسوز شیلد دار و فویل: استفاده از سیم و کابل، امری غیرقابل اجتناب در دنیای امروزی محسوب شده و یکی از ویژگی‌های زندگی مدرن، وجود کابل در آن خواهد بود. با توجه به پیشرفت فزاینده علم، ما همچنان برای انتقال بسیاری از نیروها و مواد به کابل نیازمند بوده و نمی‌توانیم تمامی امور زندگی خود را بدون استفاده از کابل انجام دهیم. کابل‌ها امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین کیفیت و قدرت یک سیستم محسوب می‌شوند و انتخاب کابلی مناسب، می‌تواند تجارب انسان را به کلی دگرگون سازد. کابل‌ها می‌توانند مشکلات زیادی را برای ما به همراه داشته باشند؛ استفاده از کابل گاها دردسرساز بوده و خرابی آن ممکن است منجر به توقف یک پروژه عظیم شود. این لوازم در برابر بسیاری از آسیب‌های محیطی نیز آسیب‌پذیر هستند و بروز مشکلات فیزیکی می‌تواند به سادگی عملکرد آن‌ها را مختل نماید.

بسیاری از مخترعین به فکر مقاوم‌سازی کابل‌ها بوده و موفق شدند تا با اختراع انواع مختلفی از کابل و سیم، از آن‌ها در برابر عوامل محیطی مراقبت نمایند. یکی از این اختراعان، کابل نسوز شیلد دار و فویل محسوب می‌شود. استفاده از این کابل‌ها می‌تواند خطر بروز حوادثی چون آتش‌سوزی را کم کرده و به ما در نگهداری هر چه بهتر از آن‌ها کمک کند. هدف ما در این مقاله بررسی ویژگی‌های مختلف کابل نسوز شیلد دار بوده و قصد داریم تا با یافتن نکات مختلف درباره این کابل‌ها، به استفاده بهتر از آن‌ها کمک کنیم. در ادامه مطلب نیز به بررسی کابل اعلام حریق فویل و شیلد پرداخته و سعی داریم تا تمامی جوانب را درباره این کابل‌ها، به خوانندگان گوشزد کنیم.

جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی در رابطه با محصولات مجموعه سیلی دی وایر میتوانید کاتالوگ درج شده را دانلود نمایید.

ویژگی‌های کابل نسوز شیلد دار و فویل

دلایل و نکات مختلفی در ساخت کابل نسوز شیلد دار و فویل وجود دارد که باعث شده تا این کابل‌ها، در برابر دمای بالا مقاوم باشند. اصلی‌ترین ویژگی این کابل‌ها نیز مربوط به همین قدرت مقاومت است. این کابل‌ها می‌توانند به راحتی از انتشار شعله جلوگیری کرده و زمانی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد، جلوی گسترش آن را بگیرند.
این کابل‌ها همچنین در برابر تغییرات دمایی مقاوم بوده و دمای هوا نمی‌تواند به سادگی به آن‌ها آسیبی برساند. حالت‌پذیری ساده و شکل منعطف نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع کابل‌ها محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که اغلب سیم‌ها از مایعات و مواد کشنده در ساختار خود بهره‌مند هستند که این نکته درباره کابل نسوز شیلد دار و فویل صدق نمی‌کند و آن‌ها عاری از هرگونه مواد مضر و خطرناک ساخته می‌شوند. از دیگر نکات مثبت این کابل می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر اشعه مادون قرمز اشاره کرد.

کابل نسوز شیلد دار و فویل

مزایای استفاده از کابل نسوز شیلد دار و فویل

همانگونه که از نام این کابل‌ها پیدا است، اصلی‌ترین فایده در هنگام استفاده از این کابل‌ها مربوط به بخش ضد حریق بودن آن‌ها خواهد بود. استفاده از کابل نسوز شیلد دار و فویل می‌تواند به ما در ایمن نگاه داشتن محیط کار کمک کرده و خطرات مربوط به آتش‌سوزی را به طرز چشم‌گیری کاهش دهد. فراموش نکنید که یکی از خطرناک‌ترین بخش‌های هر شرکت تاسیساتی یا کارگاه در مواقع حریق، کابل‌های آن خواهد بود. کابل‌ها می‌توانند به سرعت آتش گرفته و موادی سمی و خطرناک را در هوا منتشر کنند. هر چند شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از کابل‌های نسوز، جلوی بروز چنین فجایعی را گرفته و محیط کاری ایمن را برای خود تهیه نمایید.

شکل‌پذیری بالا و مقاومت در برابر دیگر عوامل فیزیکی و محیطی، از فواید مهم کابل‌های نسوز هستند؛ کابل‌هایی که علاوه بر مقاومت در برابر احتراق، از فواید زیادی برخوردار بوده و کمک زیادی را به ما در نگهداری بهتر از یک پروژه خواهند کرد.

اطلاعات فنی کابل نسوز شیلد دار و فویل

محدوده دماتا 200 / بالای 250 برای زمان کوتاه
ولتاژ اسمی300/500
ولتاژ تستV2000
بدون هالوژنVIEC 60754-1, IEC60754-2
تراکم دودIEC 61034-2
عایقIEC 60245-1
بازدارنده شعلهIEC 60332--1
ویژگی‌های کابل نسوز شیلد دار و فویل

کاربرد کابل نسوز شیلد دار و فویل

از آن جهت که هدف اصلی این کابل‌ها، مقاومت در برابر آتش‌سوزی و دمای بالا است، در نتیجه استفاده‌های بسیار زیادی را می‌تواند از کابل نسوز شیلد دار و فولد نام برد. این کابل‌ها می‌توانند در مواقعی که آتش‌سوزی رخ می‌دهد، مقاومت بیشتری نسبت به کابل‌های عادی نشان داده و حتی بعد از اشتعال نیز از آزاد کردن مواد سمی خودداری می‌کنند.
از کابل‌های نسوز و کابل اعلام حریق فویل و شیلد در صنایع پزشکی و داروسازی، صنایع کشتی سازی، فولاد سازی، خودرو سازی، صنایع نفت، گاز و پالایشگاهی و غیره استفاده‌های زیادی می‌شود. انتخاب این کابل‌ها در بسیاری از موارد امری واجب و ضروری بوده و بدون آن‌ها نمی‌توان فعالیت خاصی را شروع کرده و پیش برد.

مزیت‌های کابل شیلد دار نسبت به کابل بدون شیلد چیست؟

انواع مختلفی از کابل‌های نسوز در بازار موجود بوده که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را انتخاب کرده و نسبت به خریدن آن، اقدام نمایید. کابل‌های نسوز شیلد دار یکی از انواع کابل‌های نسوز محسوب می‌شوند. این کابل‌ها با وجود یک لایه محافظتی در بیرونی‌ترین قسمت خود، به سادگی در برابر حرارت مقاومت کرده و حتی می‌توانند در برابر بسیاری از آسیب‌ها و عوامل فیزیکی، از خود مقاومت بیشتری نسبت به باقی کابل‌ها نشان دهند. کابل‌های شیلد دار نیز انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و همچنین عوامل تهدیدآمیزی که در محل کارتان وجود دارند، نسبت به خریدن مناسب‌ترین نوع آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید که مزیت‌های زیاد کابل نسوز شیلد دار و فویل نسبت به دیگر کابل‌ها، می‌تواند باعث هزینه‌های بیشتر نیز شده و بودجه بیشتری را از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران، طلب کند.

خرید کابل نسوز شیلد دار و فویل
قیمت کابل نسوز شیلد دار و فویل
خرید کابل نسوز شیلد دار و فویل

قیمت کابل نسوز شیلد دار و فویل

 اگر به دنبال خرید کابلی مطمئن هستید که بتوان به وسیله آن، امنیت و سلامت یک کارگاه و موسسه را تضمین نمود، پس بهتر است تا به سراغ کابل نسوز شیلد دار رفته و آن‌ها را خریداری نمایید. نمی‌توان عدد دقیقی را به عنوان قیمت برای کابل‌های نسوز مشخص کرد؛ این کابل‌ها می‌توانند بر اساس نوع و ویژگی‌های منحصر به فرد، قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. از جمله عواملی که می‌توانند بر روی قیمت کابل نسوز تاثیرگذار باشند عبارتند از شیلد دار بودن یا نبودن آن، نوع عایق به کار رفته در سیم، کیفیت ساخت و مواد اولیه مناسب، جنس هادی سیم و کیفیت آن، درصد خلوص پوشش سیلیکونی و غیره.

خرید کابل نسوز شیلد دار و فویل

بعد از بررسی‌های مختلف درباره ویژگی‌ها و خواص کابل‌های سیلیکونی، زمان انتخاب نهایی فرا می‌رسد. شما باید در این مرحله، بهترین نوع کابل را تشخیص داده و با توجه به نیازهای خود، نسبت به خرید آن اقدام نمایید. هرچند که مرحله خرید نیز به خودی خود مرحله‌ای سخت و دشوار محسوب می‌شود. هنگام خرید کابل نسوز شیلد دار و فویل، باید به مسائل مختلفی دقت نمود. از جنس و کیفیت کابل گرفته تا خدماتی که شرکت فروشنده به ما ارائه می‌دهد. توجه به این جزئیات، برای ما امری حیاتی محسوب گشته و می‌تواند نوع استفاده ما از کابل را به کلی تغییر دهد. اگر قصد دارید تا از خرید خود مطمئن شده و بدون هرگونه دردسر و نگرانی نسبت به خرید کابل اقدام کنید، بهترین راه برای شما یافتن فروشگاه‌های معتبر خواهد بود.

 

با انتخاب فروشگاهی معتبر که تجربه سلامت آن را ثابت کرده باشد، دیگر نگرانی خاصی در دل خریداران جای نخواهد داشت. شما می‌توانید به سادگی هر چه تمام‌تر کابل‌هایی سالم و ایمن داشته باشید و با استفاده صحیح از این کابل‌ها در محل کار، ایمنی خود و باقی افراد حاضر در محل را به بهترین نحو ممکن، تعیین کنید. اگر تاکنون برای خرید کابل نسوز شیلد دار و فویل یا هرگونه کابل دیگر اقدام نکرده‌اید، زمان آن رسیده تا در نزدیک‌ترین زمان ممکن به سراغ کابل‌های نسوز رفته و کابلی مطمئن را برای خود و محل کارتان، تهیه نمایید.

تاریخ انتشار 1402/01/19