silidaywire

کابل نسوز سیلیکونی

کابل نسوز سیلیکونی

خرید انواع کابل نسوز سیلیکونی، شیلد دار، روکش دار، کابل نسوز المنت و کابل مقاوم در برابر حرارت

کابل نسوز سیلیکونی
کابل نسوز سیلیکونی SIHSI
کابل نسوز سیلیکونی SIHSI
  • هادی : رشته های افشان مسی – قلع اندود
  • تابیده شده طبق استاندارد IEC 60228, VDE 0295 کلاس 5
  • عایق : سیلیکون رابر
  • پوشش 1 لایه فویل آلومینیومی
  • رنگبندی عایق ها مطابق استاندارد VDE 0293-308
  • رنگ :  طبق سفارش مشتری
کابل نسوز سیلیکونی فویل و شیلد SIHCSI
  • هادی : رشته های افشان مسی – قلع اندود
  • تابیده شده طبق استاندارد IEC 60228, VDE 0295 کلاس 5
  • عایق : سیلیکون رابر
  • بافته شده با منسوج ابریشمی
  • رنگبندی عایق ها مطابق استاندارد VDE 0293-308
  • رنگ :  طبق سفارش مشتری
کابل نسوز سیلیکونی با پوشش فایبرگلاس فویل و شیلد شده SIHC-GLSI
کابل نسوز سیلیکونی با پوشش فایبرگلاس فویل و شیلد شده SIHC-GLSI
  • هادی : رشته های افشان مسی – قلع اندود
  • تابیده شده طبق استاندارد IEC 60228, VDE 0295 کلاس 5
  • عایق : سیلیکون رابر
  • بافته شده با منسوج ابریشمی
  • رنگ :  طبق سفارش مشتری

کابل نسوز برق چیست؟

هدف از نام‌گذاری این کابل نسوز مقاومت بالای آن‌ها در مواجه با دمای بالا و حریق می‌باشد. این کابل‌ها با روکش پی‌وی‌سی تا دمای ۹۰ درجه سانتیگراد و کابل‌های با روکش سیلیکونی تا دمای ۲۵۰ و فایبرگلاس دو روکشه نیز تا دمایی در حدود ۷۵۰ درجه سانتیگراد، در برابر آتش مقاوم هستند. اهمیت و کاربرد این کابل در بسیاری از کشورها آن‌قدر مورد توجه قرار گرفته؛ که وارد مقررات آن کشورها شده است. طوری که در بعضی موارد استفاده از آن طبق استاندارد الزامی بوده؛ و حذف آن یک تخلف در برابر قانون محسوب می‌شود. این کابل جزئی از بخش‌های اساسی در اجرای تجهیزات برق ساختمان، ایجاد امنیت لازم در مواجه با آتشسوزی؛ و به عبارت دیگر یکی از زیرساخت‌های مورد نظر در پروژه‌های ساختمانی، جهت محافظت از جان و مال انسان‌هاست.

فراهم کردن امنیت لازم در برابر آتشسوزی، رعایت کردن اصول فنی و علمی در طراحی و اجرا، توسعه یافتن شبکه‌های برق و انتقال داده، شبکه‌ها و سیستم‌های اعلام حریق Fire Alarm System و غیره به جهت مقاومت و خصوصیات مواد به کار رفته در ساختار این نوع کابل‌ها می‌باشد. استفاده از کابل‌های عادی با روکش از جنس پی‌وی‌سی حتی برای مصارف ساختمانی عادی، در کشورهای توسعه یافته، به علت مشکلات و خساراتی که در مواجه با آتش‌سوزی به بار می‌آورند، منسوخ گشته است. در کشور عزیز ما ایران نیز با پیشرفت‌های حاصل آمده و تغییر و تحولات اساسی در حوزه آتش‌نشانی و امنیت تجهیزات، توجه به مسائل ایمنی و کاهش موارد خطرآفرین در ساختمان‌ها و صنایع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کابل‌های ضد حریق از سایت سیلی دی وایر دیدن کنید.

جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی در رابطه با محصولات مجموعه سیلی دی وایر میتوانید کاتالوگ درج شده را دانلود نمایید.

سیلی دی وایر

برای اطلاع از موجودی به روز محصولات و قیمت روز از محصولات سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید! ساعات کار : شنبه تا پنج شنبه 09:30 الی 19 بجز جمعه ها

call us
خرید کابل نسوز

انواع کابل نسوز

کابل نسوز با روکش

کابل‌های نسوز به دلیل داشتن خاصیت منحصر به فرد و مقاومت زیاد در برابر حرارت و شوک الکتریکی، امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته اند؛ این کابل‌ها معمولاً با روکش‌های سیلیکونی و پی وی سی تولید می‌شوند که این کار می‌تواند مقاومت و ماندگاری آن‌ها را افزایش دهد. کابل نسوز سیلیکونی از قوی‌ترین و مقاوم‌ترین انواع کابل نسوز به حساب می‌آید که می‌تواند دما و حرارت بسیار بالا را به راحتی تحمل کند به همین دلیل برای استفاده‌های صنعتی و خانگی مناسب است.
در حال حاضر انواع کابل‌های نسوز را به صورت تک لایه و دولایه تولید می‌کنند علاوه بر این مقاومت بالای آن‌ها در برابر حرارت و آتش سوزی باعث شده است تا توجه بیشتر خریداران به سمت آن‌ها جلب شده و تمایل داشته باشند آن‌ها را جایگزین کابل‌های نازک و بی‌کیفیت کند، در حال حاضر انواع کابل نسوز را با بالاترین استانداردهای روز دنیا و با کیفیت بالا تولید می‌کنند که همین موضوع باعث شده است تا ضرر و آسیب‌های آن به حداقل برسد.
این کابل‌ها در زمان آتش سوزی حداقل دود را تولید می‌کنند و هیچگونه مواد سرطان‌زا و سمی به وجود نمی‌آورند، علاوه بر این به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت در برابر تغییرات شدید آب و هوایی جزء بهترین کابل‌های حرارتی به حساب می‌آید؛ همچنین انواع کابل نسوز سیلیکونی در زمان سوختن، گازهای مسموم کننده و هالوژن منتشر نمی‌کنند.

کابل نسوز شیلد دار

به دلیل اهمیت زیادی که انواع کابل نسوز دارد در نتیجه انواع مختلفی از آن وارد بازار شده است و به دلیل تنوع بالا، شما می‌توانید هر کدام را که مایل بودید خریداری کنید؛ در حال حاضر از پرکاربردترین انواع کابل‌ها می‌توانیم به کابل نسوز شیلد دار اشاره کنیم، این کابل از یک یا چند لایه داخلی ساخته شده است.
در کابل نسوز شیلد دار، کابل‌ها با یک لایه هادی احاطه شده‌اند که این لایه نیز توسط یک لایه دیگر پوشیده شده است، به منظور جلوگیری از تداخل امواج با سایر دستگاه‌ها انواع کابل شیلدار می‌تواند بهترین گزینه باشند و از تداخلات الکتریکی و مکانیکی جلوگیری می‌کند؛ این کابل‌ها تنوع زیادی داشته و می‌توان انواع مختلفی از آن‌ها را پیدا کرد. علاوه بر این برای جلوگیری از ایجاد میدان الکتریکی و پیشگیری از ایجاد فشار ولتاژ نیز می‌توان از این محصولات استفاده کرد. برای ساخت سیستم‌های ارتباطی نظامی، تولید میکروفون‌های امنیتی، حسگرهای دمایی، سنسورهای اعلام حریق و غیره این کابل‌ها اهمیت فراوانی دارند.
در حال حاضر انواع مختلف این سیم و کابل‌ها را با استانداردهای ملی تولید می‌کنند که از آتش سوزی و یا مشکلات مختلف دیگر جلوگیری می‌کند، جلوگیری از ایجاد خطا و تداخل در سیگنال‌های دریافتی نیز از دیگر ویژگی‌های این محصولات است که نقش بسیار موثری در انتقال اطلاعات بدون ایجاد نویز و عاری از هرگونه خطا و پارازیت دارند، به طور کلی برای انتقال اطلاعات به صورت دقیق از کابل‌های شیلد که وزن بسیار سبکی داشته و از فلزاتی مانند مس یا آلومینیوم ساخته می‌شود، استفاده می‌کنند.

اطلاعات فنی کابل نسوز سیلیکونی

در حقیقت در رابطه با مشخصات و اطلاعات فنی کابل سیلیکونی بایستی بگوییم که از یک هادی مسی افشان قلع اندود ساخته شده است. هادی مسی این کابل در سطح مقطع‌های مختلفی است و عایق استفاده شده برای آن در رنگ بندی‌های مختلف بر حسب نیاز مشتری ساخته می‌شود. در بیشتر موارد این کابل می‌تواند در بازه 300 الی 500 ولت را به خوبی از خود عبور دهد. این کابل می‌تواند در هنگام آتش سوزی محیط کاملا بی‌نقص عمل کند و جریان برق را بدون قطعی از خود عبور دهد. در حقیقت در برابر شدت جریان نشات گرفته از ولتاژ بالای الکتریسیته، مقاومت بالایی دارد.

می‌تواند در رنج دمایی -60 تا +250 درجه سانتی‌گراد در برابر گرما و سرما مقاوم باشد و به عملکرد خود ادامه دهد. در شرایط جوی همچون رطوبت بالا یا محیط‌های خشک بسیار کویری مقاومت خوبی دارد و در برابر اشعه مادون قرمز یا ماورابنفش و گاما و… آسیب نمی‌بیند. زمانی که بسوزد گازهای اسیدی هالوژنی از آن عبور نمی‌کنند و در عین حال بسیار کم دود هم هستند. در صنایع پزشکی و غذایی با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد لذا قارچ و باکتری در ماده سیلیکونی رشدی نخواهند داشت.

کاربرد کابل نسوز

کابل‌های سیلیکونی به دلیل داشتن مقاومت شیمیایی و مقاومت دمایی عاری از هالوژن بودن جهت کاربرد در صنایع هوایی و ریلی،نیروگاه‌ها،صنایع تولید فولاد و آهن،کارخانجات نورد فلزات و ریخته گری،صنایع متالوژی کاربرد دارد. بیشترین کاربرد این کابل‌ها در محیط‌های پرحادثه و با حرارت بالا است، به طور کلی بیشترین استفاده از کابل نسوز را می‌تواند در صنایع زیر نام برد:

ویژگی کابل نسوز

ویژگی کابل نسوز

آنچه که در رابطه با ویژگی‌های این کابل در مقایسه با سایر کابل‌ها تمایز ایجاد می‌کند، مقاومت بالای این کابل در برابر حرارت است. در حالی که کابل‌های معمولی در مواجه با افزایش دما به راحتی تغییر شکل داده و آتش می‌گیرند؛ و در نتیجه سوختگی مواد پلیمری حاوی هالوژن، دود و گازهای سمی تولید می‌کنند. در مکان‌ها و صنایعی که با حرارت زیاد یا احتما خطر حریق سروکار دارند، از کارایی این کابل بهره می‌جویند. علاوه بر مقاوت در برابر حرارت، این کابل در برابر یخ زدگی، محرک‌های مکانیکی مانند ضربه، کشش، ساییدگی و حتی برش از خود مقاومت نشان می‌دهد. ایمنی، قابلیت اطمینان، کارآمدی، وزن کم و سهولت حمل، نصب آسان در کابل‌کشی از دیگر ویژگی‌های این کابل‌ها به شمار می‌آید. رعایت استانداردهای بین المللی و ملی در تولید این کابل‌ها الزامی بوده وعدم توجه به آن‌ها ممکن است مخاطره‌آمیز باشد. برخی از این استانداردها به شرح زیر می‌باشد:

🔺 استاندارد Hologen Free: IEC ۶۰۷۵۴
🔺 استاندارد در رابطه با کابل ترمواستپ Fire resistantance: IEC ۶۰۳۳۱-۱
🔺 استاندارد Low Smoke: IEC ۶۱۰۳۴-۲
🔺 استاندارد Rubber insulated cables: IEC ۶۰۲۴۵-۳
🔺 استاندارد Flame retardant: ISIRI ۳۰۸۱-۱-۱.۳۰۸۱-۱-۲
🔺 استاندارد اجباری ISIRI: ۱۹۲۶-۳
🔺 استاندارد اجباری ISIRI: ۱۹۲۶-۴
🔺 استاندارد مدیریتی ISO: ۹۰۰۱-۲۰۰۸
🔺 تاییدیه CE اتحادیه اروپا

جهت مشاهده و استعلام انواع محصولات کابل جرقه زن و سیم نسوز با کارشناسان سیلی دی وایر در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از کابل نسوز

از جمله مزایای استفاده از کابل نسوز در درجه اول می‌توان به ایمنی این محصول اشاده کرد. مکانیسم ضد حریق بودن این کابل به نوعی نقش بازدارنده آتش را دارد. طراحی این کابل به گونه‌ای است که در مواجه با حرارت بالا و هنگام داغ شدن، جریان برق قطع می‌شود. در نتیجه احتمال اتصالی، آسیب به لوازم برقی و تجهیزات، و سایر خسارات کاهش می‌یابد. دیگر مزایای استفاده از این کابل به شرح زیر می‌باشد:
🔻 مقاومت در برابر جریان‌های ولتاژ بالا
🔻 تحمل دمای -۶۰ الی +۲۵۰ درجه سانتیگراد
🔻 انعطاف بالا و قابلیت شکل‌پذیری در محیط با اشکال مختلف و خمیدگی
🔻 عایق قوی در برابر رطوبت و خشکی
🔻 مقاومت در برابر خوردگی و واکنش با مواد شیمیایی، اسیدی و بازی
🔻 مقاومت در برابر اشعه‌های گاما، ماوراءبنفش، مادون قرمز و اوزون
🔻 نداشتن ترکیبات هالوژنی
🔻عدم انتشار دود و گاز‌های سمی هنگام سوختگی
🔻 عدم امکان نفوذ و رشد باکتری و قارچ
🔻عدم امکان گسترش و انتقال شعله هنگام حریق

ویژگی کابل نسوز

معایب استفاده از کابل نسوز

در کنار مزایای بسیار زیاد، معایب استفاده از کابل نسوز نیز باید در نظر گرفته شود. همانطور که قبلا گفته شد، اختلاف دمایی که این کابل‌ها تحمل می‌کنند؛ -۶۰ الی +۲۵۰ درجه سانتیگراد برای کابل‌های سیلیکونی و برای روکش فایبرگلاس تا +۷۵۰ درجه سانتیگراد می‌باشد. در صنایعی که نیاز به مقاومت کابل در حرارت +۹۵۰ درجه سانتیگراد باشد، الزاما در ساختار این کابل تغییراتی جهت افزایش مقاومت ایجاد کرد. در نتیجه این تغییرات در ساختار کابل ناچارا انعطاف و شکل‌پذیری آن کاهش یافته و جنسی سخت مانند سرامیک پیدا می‌کند. از آن جایی که این کابل‌ها از مواد مقاوم ساخته شده، بنابراین تجزیه ناپذیر بوده و به محیط زیست آسیب می‌رسانند. عیب دیگری که هر شخصی برای تهیه این کابل با آن مواجه می‌شود، بالا بودن قیمت این کابل‌ها در مقایسه با سایر کابل‌ها می‌باشد. طوری که ممکن است فرد در استفاده از این نوع کابل در صنعت یا تجهیزات ساختمان خود، صرف نظر کند.

نمایندگی کابل نسوز

به دلیل حساسیت‌های فراوان خرید انواع کابل نسوز، سفارش و تهیه این محصولات از یک نمایندگی شناخته شده و معتبر که محصولات با کیفیت و دارای نشان استاندارد و تاییدیه آتش نشانی در اختیار شما قرار دهد، اهمیت زیادی وجود دارد در حال حاضر نمایندگی‌های فراوانی در کشور ایران وجود دارند که انواع سیم و کابل نسوز را با کیفیت بالا و به صورت تک لایه و چند لایه در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید بر اساس نوع استفاده و صنعت مورد نظر اقدام به خرید آن‌ها کنید. در مرحله اول به منظور خرید کابل نسوز شما باید کیفیت و سالم بودن را در نظر داشته باشید همچنین خرید محصولاتی که با آخرین تکنولوژی روز دنیا تولید شده باشند و از ضخامت و کیفیت بالایی برخوردار باشند اهمیت فراوانی دارد؛ در حال حاضر در کشور ایران انواع سیم و کابل‌ها به صورت داخلی و وارداتی فروخته می‌شوند و شما می‌توانید پس از کسب اطلاعات دقیق و بررسی کردن ویژگی‌های این محصول، اقدام به خرید کابل مورد نظر خود نمایید. بسیاری از این نمایندگی‌ها انواع کابل نسوز شامل کابل نسوز سیلیکونی، کابل نسوز روکشدار، کابل نسوز شیلد دار و انواع کابل‌های نسوز با روکش‌های مختلف و جنس‌های متنوع را با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد.

به روز رسانی در 1402/11/01