silidaywire

سیم دو روکش فایبرگلاس

سیم نسوز دو روکش: از جمله عواملی که در طبقه‌بندی سیم و کابل‌ها وجود دارد و موجب متمایز کردن آن‌ها از یکدیگر است دمای کاری این نوع سیم‌ها است. سیم‌های نسوز عمدتا دارای عایق سیلیکونی و پوشش بافته شده از جنس فایبرگلاس هستند. با توجه به این که این سیم‌ها از جنس سیلیکون می‌باشند پس در برابر آتش سوزی و گرما به شدت مقاوم عمل می‌کنند. توان حرارتی این سیم‌ها از ۲۵۰ درجه سانتی گراد تا حداکثر ۳۰۰ درجه سانتی گراد بوده و تا این دما به راحتی و با کیفیتی عالی می‌توانند دوام بیاورند. البته مدت زمان دوام آوردن این سیم‌ها در دمای ۲۵۰ درجه و ۳۰۰ درجه سانتی گراد متفاوت است. از این سیم‌های نسوز به مدت طولانی در دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد و به مدت کوتاه در دمای حدود ۳۰۰ درجه سانتی گراد می‌توان استفاده کرد.

سیم‌هایی با این ساختار علاوه بر مقاومت حرارتی بالا، دارای مقاومت مکانیکی بسیار خوبی نیز هستند و در مقابل ضربه و نواحی تیز مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند.

از این نوع سیم نسوز فایبرگلاس در مناطقی که حرارت بالا است استفاده‌های زیادی دارد، مانند کوره‌ها و محل‌هایی در مجاورت آن‌ها، سیم ترموکوپل، تابلوهایی که حرارت زیادی تولید می‌کنند و غیره. توجه کنید که اگر قصد تهیه سیم نسوز دو روکش را دارید باید به خوبی در مورد آن مطالعه کنید و اطلاعات به دست بیاورید چرا که در غیر این صورت اگر بر اثر نداشتن اطلاعات کافی سیم فایبرگلاس بی‌کیفیت تهیه کنید امکان دارد با کوچک‌ترین اتصالی باعث آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیری شود، در نتیجه بهتر است حتما قبل از تهیه این نوع از سیم حتما اطلاعات کافی درمورد آن را به دست بیاورید تا بعدتر دچار مشکل نشوید.

سیم نسوز فایبر گلاس

جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی در رابطه با محصولات مجموعه سیلی دی وایر میتوانید کاتالوگ درج شده را دانلود نمایید.

موارد استفاده از سیم نسوز دو روکش

همان گونه که می‌دانید در بسیاری از مکان‌ها نمی‌توان از هر نوع سیمی استفاده کرد؛ از جمله این مکان‌ها می‌توان به آشپزخانه‌ها، کارگاه‌ها صنعتی و هر مکانی که در آن امکان آتش سوزی و حریق باشد اشاره کرد. با توجه به نکاتی که با هم مرور کردیم انتخاب سیم نسوز دو روکش به خاطر خاصیت ضد حریقی که دارد برای این مکان‌ها بسیار انتخاب مناسب و به جایی می‌باشد. نکته‌ای که در مورد این سیم‌ها وجود دارد این است که هنگام آتش سوزی، سیم‌های دو روکش به راحتی آتش نمی‌گیرند و باعث به وجود آمدن فاجعه‌ای بزرگتری نمی‌شوند. از این سیم‌ها برای ساخت وسایلی مانند اجاق گازها، جارو برقی، ماکروویوها، پلوپزها، هیترهای تابشی، هیترهای گرمایشی و… استفاده می‌شود. همچنین از این سیم‌های نسوز دو روکش برای ساخت هواپیماها، کشتی‌ها، خودروسازی و دیگر صنعت‌ها به صورت فراوان استفاده می‌شود. از این نوع سیم در مواردی که در دمای بالا کار می‌کنند مانند تجهیزات روشنایی و موتورها نیز استفاده می‌شود.

کابل نسوز انتخاب هوشمندانه‌ای برای صنایعی چون تجهیزات پخت و پز و خشک کردن آن، کوره‌ها، ترانسفورماتورها، دستگاه‌های گرمایشی، فولاد و نورد گرم، تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات اندازه‌گیری و کنترل، موتورها و ژنراتورها، تجهیزات پزشکی، سیم‌کشی تجاری، سیم‌کشی خانگی و صنعتی و… می‌باشند.

اطلاعات فنی سیم نسوز فایبر گلاس

قیمت سیم نسوز دو روکش

مزایای استفاده از سیم نسوز دو روکش

از جمله مزیت‌های استفاده از سیم نسوز دو روکش می‌توان به این اشاره کرد که هنگام سوختن از خود گاز سمی منتشر نمی‌کند و نیز همان گونه که اشاره کردیم در برابر آتش و حرارت و همچنین اجسام تیز و برنده بسیار مقاوم است. این سیم‌ها به خاطر عایق‌بندی عالی که دارند در برابر گرما و حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. سیم نسوز دو روکش دارای خاصیتی است که در برابر اشعه‌های مضر بسیار مقاومت نشان می‌دهد و تقریبا می‌توان گفت که نفوذپذیری اشعه‌های مضر در داخل این سیم‌ها غیر ممکن است.

این سیم‌های فایبرگلاس به خاطر داشتن عایق سیلیکونی و همچنین لایه محافظ، هنگامی که دچار آتش سوزی شوند دود بسیار کمی تولید می‌کنند که این ویژگی مزیت بسیار عالی برای سیم‌های دو روکش محسوب می‌شود. این سیم‌ها معمولا در برابر تغییر دما مخصوصا دمای بالا بسیار مقاوم و عالی هستند. برای مثال این سیم‌ها تغییر دما را از ۳۰ درجه سانتی گراد تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد به خوبی دوام میاورند. یکی از دلایلی که موجب شده است تا این سیم‌ها در صنایع مختلف کاربرد زیادی داشته باشند این است که این سیم‌ها انعطاف‌پذیری بسیار خوبی دارند.

قیمت سیم نسوز دو روکش

قیمت سیم نسوز دو روکش

قیمت مواد سازنده این سیم‌ها از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مواردی است که تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده سیم‌های دو روکش دارد. در ساخت این گونه از سیم‌ها معمولا از موادی مانند آلومینیوم، سیلیکون و مس استفاده می‌شود؛ واضح است که با نوسان قیمت این دسته از مواد، قیمت سیم‌های نسوز فایبرگلاس نیز افزایش یا کاهش می‌یابد و دچار تغییر می‌شود. از دیگر موارد تاثیر گذار در قیمت‌گذاری سیم‌های نسوز دو روکش قیمت مواد سازنده روکش آن نیز هست.

در ساخت این سیم‌ها از مواد عایق استفاده می‌کنند که البته این مواد در بازار نوسان قیمت زیادی ندارند. یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر قیمت این سیم‌ها دستمزد افراد سازنده این سیم‌ها می‌باشد. همچنین میزان انرژی مصرفی در ساخت این سیم‌ها بسیار تاثیرگذار و دارای اهمیت است به نحوی که با گرانی برق، سیم‌های دو روکش نیز می‌توانند افزایش قیمت داشته باشند یا برعکس. با توجه به تمام مزایایی که گفته شد و با هم مرور کردیم این سیم‌ها قیمت بسیار مناسب و البته درخوری دارند و همین دلیل باعث شده تا مشتریان و طرفداران بسیاری به استفاده از این سیم‌ها تشویق شوند.

خرید سیم نسوز دو روکش

دلایل استفاده از سیم نسوز دو روکش

این گونه از سیم‌ها به علت داشتن دو لایه روکش، با قرار گرفتن در معرض رطوبت دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند و همین امر است که موجب می‌شود طول عمر این سیم‌ها به نسبت دیگر سیم‌ها بسیار طولانی‌تر باشد. سیم‌های نسوز دو روکش دارای انعطاف‌پذیری خوبی هستند که این امر باعث شده تا در همه جا مورد استفاده قرار بگیرند. این سیم‌ها معمولا در برابر هر گونه آسیبی نظیر ضربه خوردن، بریدگی و دیگر آسیب‌ها بسیار بادوام و مقاوم عمل می‌کنند. همچنین سیم نسوز دو روکش مخصوص مقاومت در برابر حرارت و دمای بالا ساخته شده است و با طراحی متفاوت و خاصی می‌توان آن را در برابر آتش نیز به خوبی مقاوم کرد. سیم نسوز فایبرگلاس معمولا دارای قدرت الکتریکی بسیار عالی و قابل توجه‌ای است و در برابر شعله و شوک حرارتی از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد.

این سیم‌های نسوز غالبا بدون هالوژن و نیز کم دود می‌باشند و با توجه به این در محیط زیست از آلودگی کمتری برخوردار هستند، قدرت سازگاری بیشتری با طبیعت را دارا می‌باشند و به دلیل وجود این ویژگی‌های فیزیکی، بیشتر کاربری سیم‌های نسوز به ویژه سیم‌های دو روکش در صنایع حساس، هیترهای برقی، اجاق‌ها، کوره‌ها، سیستم‌های روشنایی و دکل‌های نفتی است. کارکرد سیم‌های نسوز قلع‌اندود نسبت به سیم‌های غیر قلع‌اندود از نظر حرارتی بهتر است. هنگامی که پوشش قلع بر روی مس قرار بگیرد، باعث می‌شود تا سیم در برابر سائیدگی، خوردگی و اکسیده شدن نیز عملکرد خیلی بهتری داشته باشد. دسته‌ای از این سیم‌ها وجود دارند که در ساختمان تجهیزات اعلان حریق نیز کاربرد دارند که در صنعت به اختصار آن‌ها را به نام سیم‌های ضد حریق می‌شناسیم. به علت استفاده از سیلیکون در ساختمان سیم‌های نسوز دو روکش، در این سیم‌ها قابلیت مقاومت در برابر فرسودگی و نیز حتی نفوذ عوامل باکتریایی و قارچی زیاد است.

تاریخ انتشار 1402/01/19